En lørdagskveld kan brukes til mye rart 🙂 Denne kvelden ble brukt i freestylen`s tegn. På sensommeren fikk jeg en forespørsel om jeg hadde lyst til å holde et freestylekurs for 4 venninder og det sa jeg ja til. Jeg driver Bærum Hundeskole og det er via den hundeskolen jeg holder kursene mine, når jeg er hjemme på Jar.

Jeg satt meg ned med alt jeg har av freestylenotater, kursnotater, bøker + prosjektoppgava jeg måtte gjennomføre, for å bli godkjent instruktør i freestyle. Norge har ikke sin egen fs-utdannelse, derfor måtte jeg til Sverige for å ta den. Det er noen år siden nå, men alle notatene og all info vedr. utdannelsen, har jeg tatt godt vare på. I tillegg har jeg deltatt på flere kurs i freestyle, med utenlandske, kjente instruktører.

freestyle forb

Bøker og notater ble spredd rundt, og så var det bare å gå i gang. «Gamle» kurs ble revurdert, noen av øvelsene/triksene ble gjennomgått og noen nye varianter av triksene ble lagt inn i kursopplegget. Jeg skrev inn leselekse i «klasserommet» og oppdaterte et par andre artikler.

Freestyleforberedelser

Vi er å heldige at vi skal være inne i et lokale og trene, og det skal bli veldig godt. Da slipper jeg å bekymre meg for hvordan været blir. Vi skal bruke kurs-lokalene til dyrebutikken «4 poter» på Haslum.

Ellers var Pia så heldig at hun fikk ble med Andreas og Marianne, + staffen Bono på fjelltur. Pia hadde ikke hilst på Bono før og sa klart i fra at hun absolutt IKKE ville vite av noen flørting og annet. De fant fort ut av det med hverandre og koste seg på tur.

Her er Pia på Vardhovda, v. Rødungen.

Pia tur 1

Pia tur 2

Martine reiste fra Solbu lørdag formiddag og tok med seg Fant, mens Ebbie og jeg rusla litt rundt omkring på Buvatn. Vi hadde en kjempefin dag, alle sammen.

 

Hilde avatar

Published by

Categories:

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..