Helg, mandagkos og tirsdagstur.

Mia var på Solbu i helga, med Pia og meg. Vi koste oss på turer fredag og lørdag og kos på hytta ellers. Søndag hadde vi en hviledag, da ble det bare lufting og et godbitsøk i hyttehagen.

Det går veldig greit å gå tur med dem begge to, for de er så opptatt at å snuse og å kose seg. Pia er fortsatt litt engstelig for Mia når de er sammen inne, derfor deler jeg dem da. Det går seg til etterhvert der også.

Lørdag og søndag reiste jeg til Låplassen og lufta Balto og Buffy, da Arne var og jobba på REMA. De må være verdens snilleste hunder. Så blide og glade hver gang jeg kom, så kosete og lekne. De sprang etterhverandre og hadde det kjempemorsomt.

Det var kjempefint vær lørdag, og etter tur og lufting ble det kos på verandaen. Jeg strikka og tok meg et par glass vin, mens Pia og Mia var litt ute med meg og sov litt inne.

Mandag var det både oppholdsvær og regn. Pia var ute i hyttehagen på morgenen, og det er alltid ei fin tid på dagen for henne. Da står døra oppe og hun rusler ut og inn som hun selv vil. Det er heldigvis ikke så kaldt enda, og jeg tåler veldig godt at døra står oppe. Etter mat og litt kos, legger hun seg og sover et par timer. Gamle frøkner trenger noen timer på øyet. Når hun sov gjorde jeg litt kontorarbeid for REMA 1000 Kjelsås og Eidal Invest, og så spiste jeg frokost samtidig.

Jeg reiste til Andreas og Tina for å handle litt og for å få meg en liten prat. Etter det gikk Pia og jeg en tur på kirkegården. Der er det alltid så stille og fredelig ❤ Det ble middag da vi kom til Solbu igjen og kos på Nutsikten utover kveldinga. Arne har kjøpt en bøttegrill til meg, som kan stå på tregulv uten at det begynner å brenne, og denne ble innviet av Pia og meg ❤

Det nærmer seg vinter og naturen gjør seg klar. Nutenutan får andre farger utover høsten og utsikten dit er stadig i endring. Slik så det ut ved 19 – tida mandag kveld. Svart, grått, orange og bølger og vind (som ikke dere kan høre). Jeg blir aldri lei av denne utsikten ❤

«Puste med magen», fred og ro ❤ Hør lyden ….. 🙂

Tirsdag ble det litt kontorarbeid som vanlig, før jeg pakka sekken for å gå en tur som jeg aldri hadde gått før. Jeg kjørte forbi Tunhovd mot Breivik og Lian og gikk inn mot Hallgrimstjønne. Det er det vesle tjernet under Storestølen. Vi kom ikke så langt som jeg hadde tenkt, fordi jeg fikk kjenning med bekkenløsningen og isjiasen (forbaska, altså) som jeg er plaget av.

Pia og jeg var ikke langt unna, vi gikk ca 7 km tur/retur, og det må jeg være fornøyd med. Neste gang vi skal gå dit, skal jeg parkere lenger opp i dalsida, slik at jeg slipper en halvtimes gange før stien begynner for alvor. Da skal nok Pia og meg komme oss helt inn til Hallgrimstjønne, tenker jeg.

Piamin 10,5 år gammel ❤ Vi rusler på, hun og jeg ❤ Vi gikk oss faktisk litt vill på turen, tro det eller ei 😉 Jeg har alltid med meg papirkart og kompass og etter å ha sondert og kikket litt på det, kom vi oss tilbake på rett spor. Jeg hadde bare gått på feil side av ei myr, så verre enn det var det ikke. Til Karoline: jeg hadde med meg tlf.`n min, altså 😉

Høsten, altså! Ingen årstid er som den. Farger, lukt, løv, klart vær, tåke, regn, stålende sol, mildt og kaldt.

Jeg elsker disse høstturene våre ❤

Nå lader jeg opp til onsdag. Da er planene kontorarbeid, vasking av bilen innendørs, tur med Pia og planlegging av femte kurskveld på Låplassen torsdag kveld. Selv om dette er det tredje kurset i høst, er ingen av kursene like. Jeg kan derfor ikke bare repetere den femte kurskvelden fra et av de andre kursene, men må tenke på hvor langt nettopp dette kurset er kommet. Det håper jeg at kursdeltagerne er fornøyd med, også.