Det ble en våt onsdag på Låplassen. Valpekursene på kvelden ble avlyst (det er andre gang på 8 år at det skjer) pga. store nedbørsmenger, men det stoppet ikke Pia, Ebbie og meg.

Jeg gikk ut i garasjen for å trene jentene på formiddagen. Jeg har mye av hundeutstyret der inne og det er jo suverent å ha en treningsplass under tak. Det var ganske så mørkt i garasjen pga. regnværet. Jeg tente 4 lykter og hadde dørene oppe. Da ble det helt fint å trene der inne.

Pia venter på sin tur til å trene. Stille og rolig lå hun der og ventet.

IMG_3592

Ebbie klarte også å vente på sin tur, uten en lyd. Det ble selvsagt belønnet, som seg hør og bør.

IMG_3595

Jeg trente en og en. Mens den ene trente, måtte den andre vente og hvile seg til neste økt. De var faktisk stille begge to mens de ventet på turen sin.

Vi trente «smeller» på bane og på blomsterpotter. Pia og Ebbie ble belønnet med godbiter på objektet som var riktig og så ble det skikkelig lek etter ca 5 godbitbelønninger. De var så flinke begge to, og «bukke-markeringen» satt nesten på dem begge to. Pia begynner virkelig å bli morsom å trene med nå. Hun er ivrig og det hender til og med at det kommer en bjeff eller to. Vi trente litt triks, også, og det er som vanlig veldig morsomt!

Her er det Pia som markerer te på blomsterpottene.

IMG_3602

Vi gikk inn igjen og slappet av litt. Dvs. jeg satt og planla noen kurskvelder frem i tid og det er alltid veldig hyggelig å gjøre det.

Seinere på kvelden trente vi litt lydighet. Det ble avstandskommandering, fot og «stå». Vi trente enkel agility og jentene koste seg virkelig. Nå begynner de å bli flinke, og slalomen begynner å sitte litt bedre. Vi ble litt våte, men det taklet vi.

IMG_3609

Kveldsturen gikk på jordet vårt bak huset. Pia og Ebbie fikk gå løse og så trente vi på innkalling fra sitt + innkalling fra dekk + innkalling fra stå. Jeg gikk ganske langt fra dem, dvs. så langt som jordet vårt er. De holdt posisjonene og kom som et par kuler da jeg kalte dem inn. De var kjempeflinke, begge to.

Det ble et lite godbitsøk til kvelds, mens jeg satt og koste meg på verandaen. Nå sover jentene godt. De har hatt en flott dag i dag, og det har jeg, også.

IMG_3618 IMG_3612

Blomstene på verandaen er fortsatt ganske så fine, selv om jeg merker at høsten er på vei.

IMG_3620

Torsdag er det oppstart på»fra unhund til voksen-kurset 1″ og det gleder jeg meg til. Det er veldig hyggelige hunder og eiere, og jeg har planlagt en fin kveld for deltagerne (tror jeg, da).

Hilde avatar

Published by

Categories:

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..