Lørdagen opprant med strålende sol, vindstille og god temperatur. Det hadde vært kuldegrader om natta og skaren holdt oss overalt. Anton og jeg gikk den vanlige morgenturen langs Buvatn.

Nutenutan og Tunhovdåsen.

Liaset sees til venstre i bilde og Flåmyra til høgre. Der går skiløypa bl.a. til Øyvatn og Åkrefjell.

Jeg har alltid med meg tørre godbiter og ei leike når vi går på tur. Jeg belønner Anton for alle gode valg som han tar på turene våre. Gode valg, kan være at han tar kontakt med meg, at han kommer og går fint ved siden av meg, at han kommer på innkalling og andre positive ting som jeg setter pris på at han gjør.

Jeg har med meg ei leike også. Både fordi han er veldig glad i å bære på forskjellige typer leiker og for at jeg kan bruke det som belønning.

Vi koste oss maks ute og snøen smelta masse denne dagen. Vi satt på verandaen og nøyt sola…

… og vi koste oss foran annekset. Her smelta snøen i rekordfart. Anton er en grei gutt og koste seg sammen med meg i fred og ro.

Kveldsmaten hans ble et godbitsøk og han fikk nok med seg det aller meste av tørrforet sitt.

Jeg koste meg i stolen min, med skinnet mitt og et glass rødvin og litt potetgull. Det ble en kjempefin lørdag ute på Solbu.

Det var altså så deilig med sol og varme. Jeg kjente at nå var det på tide at våren kom til Solbu også, og ikke bare hjemme på Jar.

Snøen smelter langs veien også.

På Solbu har vi sol fra tidlig morgen til seint på kveld. Det er bare å benytte seg av disse gode soldagene.

Hilde avatar

Published by

Categories:

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..