Søndagen opprant med litt overskya vær og lufting av Mia og Anton. Jeg var i litt dårlig form pga. bjørkepollen og var mye i ro inne. Hundene koste seg allikevel og de maste heldigvis ikke på å komme seg ut.

Jeg reiste i konfirmasjonen til Linnea og tok med meg Mia og Anton i bilen. Jeg synes det var greit at de ble med, i stedet for at de skulle være alene på Solbu. De liker også bedre å bli med enn å bli «forlatt» 😉

Da vi kom til Solbu utpå kveldinga, skifta jeg til «vanlig» tøy igjen og tok ut hundene. De fikk et søk begge to og litt trening.

Mia trente på å bukke, slalom og håndtarget. Hun er blitt veldig flink til å bukke og nå jobbet vi med at jeg skulle reise meg opp etter at hun hadde bukket (jeg har hjulpet henne ned før) og at hun skulle stå noen få sekunder, før hun fikk fri-signalet sitt.

Vi jobbet også med at hun skulle gå fint ved fot og det greide hun med glans. Hun er så ivrig, vesle Miamor og storkoste seg da vi jobbet.

Mia er veldig flink til å bære, men ikke fullt så flink til å avlevere/slippe i hånda mi. Der kommer håndtarget-treningen inn. Hun lærer at det lønner seg å komme helt inn til meg og dytte snuta i hånda mi, for da får hun en riktig så god belønning for å gjøre det.

Jeg kastet en vedkubbe til henne ikke så langt fra oss. Hun sprang etter og tok opp vedkubben. Da hun snudde seg mot meg med kubben i munnen, rygget jeg bakover og motiverte henne til å komme mot meg. Da hun var på en halv meters avstand, strakk jeg ut hånda for at hun skulle gi den til meg.

Jeg gikk nok litt for fort frem, noe som jeg også visste at jeg gjorde. Mia kom mot meg riktignok, men hun slapp kubben da jeg strakk ut hånda, for å få en belønning. Det er absolutt helt greit, for vi hadde faktisk ikke trent på avlevering av et objekt i hånda. Bare å dytte snuta inn i håndflata. Da vet jeg at den delen må vi trene på ved siden av øvelsen, for deretter å sette den inn i øvelsen seinere.

Hun er så ivrig når vi trener og øynene hennes lyser av forventning. Det er veldig morsomt, synes jeg.

Mandag ble det som vanlig et par luftinger på go`ingene, før jeg reiste til Nes for å handle litt middag og annet småtteri. Jeg reiste til Låplassen og leverte Mia etter det, for nå var oppdraget mitt utført.

Det var blitt merkbart kaldere nå, og disen lå tung over Buvatn og opp mot Øyvatn. Det er heldigvis så varmt på dagen, at snøen forsvinner litt etter litt. Selv om det er så mye snø enda, at vi ikke kan gå runden rundt Buvatn. Den runden blir nok ikke klar før om to – tre uker, tenker jeg. Da har jeg litt å glede meg til ❤

Anton og jeg tilbragte mandagskvelden alene. Vi gikk en liten luftetur langs veien, før vi la oss. Tvillingsøster Mie skal til Karibu onsdag kveld og bli der til søndag. Jeg reiser derfor opp igjen til Solbu enten torsdag eller fredag, for da er planen at vi skal møtes og kose oss sammen ❤ Det blir bra.

Hilde avatar

Published by

Categories:

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..